Przejdź do głównej zawartości

... i stare koronki

koronkowo, delikatnie, subtelnie.
Takie lekkie lody truskawkowo-waniliowe. Nasuwa mi się skojarzenie.
A wszystko przez to, że popełniłam błąd.
Wpadłam, przepadłam w granny square.
Nie wiedziałam, że można tak się wciągnąć.
Dlatego też Wam przedstawiam jedną z wielu.
Wcale nie pierwszą i nie ostatnią:


babciną poduchę


A słonko tak dzisiaj pięknie rano świeciło



Tył lekki, delikatny , zapinany na różane guziczki.





Wiosenno-letnia bawełna.
Do wiosenno-letniego pokoju. Pełnym koronek, słońca i lodów truskawkowych.

I od razu tak na przekór słodyczy mam przed oczami "Arszenik i stare koronki"
sztukę Josepha Kesselringa.
Teatr Telewizji i Pani Irena Kwiatkowska, lata siedemdziesiąte.
Nie to, że pamiętam premierę (miałam wtedy 2 latka), ale pamiętam wiele, wiele powtórek.
I wiecie co? Chętnie obejrzałabym jeszcze raz.


Dziękuję za miłe odwiedziny i komentarze. Pa.Pa.

Komentarze

  1. śliczna jest zdolniacho :) a tak stare koronik i lody truskawkowe tez lubie ;p
    "Arszenik i stare koronki" nie widziałam a szkoda

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała podusia. Ja też jestem uzależniona od syzdłka i poduch:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podusia jest urocza :) Faktycznie kojarzy się z truskawkami i lodami waniliowymi :) Aż smaka złapałam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne są te Twoje szydełkowe poduchy i świetne połączenie kolorów! Cudnie po prostu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie kolorki!!!!no bajka po prostu !!!! sliczne zrobilas podusie!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. "Arszenik i stare koronki" po prostu uwielbiam i ile razy je oglądam śmieję się jakbym je pierwszy raz widziała :)))) Podusia bardzo ładna, świetnie dobrałaś kolory. Gdzie można kupić takie guziki?! Szukałam czegoś w tym stylu (potrzeba mi raptem 4 sztuk) i nie znalazłam :(
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładna podusia:) piękne połączenie kolorów, takie jak lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna podusia! Kolorki pięknie ze sobą grają :) A jaka to włóczka?Chyba grubiutka?:)
    Pozdrawiam i życzę super niedzieli! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cotton light dropsa. Udanej niedzieli dla Cię :-*

      Usuń
  9. Kochana .. te kolory są do zjedzenia ! :-))
    A kwadraciaki wciągają ! :-)) Hihi

    OdpowiedzUsuń
  10. Ajjj piękna ta poducha!! Babcine kwadraciki są świetną rozrywką:)) ..te kolory mają coś w sobie...nie tylko słodycz lodów;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja ulubiona kolorystyka ostatnio,mam bzika na jej punkcie :))) zresztą lody też uwielbiam ;P

    Beatko zdrowych wesołych Świąt gdybym nie dotarła przed nimi,bo ostatnio mnie w świecie blogowym jak na lekarstwo...

    OdpowiedzUsuń
  12. Przytulanka jak się patrzy....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  13. wyglada pieknie :) az mi sie zachcialo podusi takiej slodkiej jakTwoja Ja po swietach wpadne w Manie robienia Poduszek, ale pod kolor wystroju salonu, mojego ulubionego czyli fioletowego:) Bardzo ciekawy wzor kwadracikow jeszce takie nie widzialam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne zestawienie kolorystyczne... smakowite :) Jest taka kobieca... Ładna aranżacja... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Podusia jest prześliczna, fantastyczne kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne są te Twoje poduchy :) Kocham kolor różowy, więc ta mi się szczególnie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Poduchy są rewelacyjne! Kolory super! Pozdrawiam cieplutko.Ania

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowna poducha, wspaniałe kolory! Wiem, co czujesz, ja też się zakręciłam na "babcię" :)
    Ale lepsze takie uzależnienie, niż żadne/inne*.
    Pozdrawiam,
    Inka
    *wg uznania ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

candy - zróbmy sobie szalik

Kalendarzowa zima trwa w najlepsze.
Nawet aura przypomina, że jednak w zimie musi być zimno i biało.
Dlatego nigdy nie jest za późno na zrobienie sobie szalika.


Przygotowałam dla Was malutkie candy.
Do przygarnięcia jest wcale niemalutki motek - creative big moment
Z jednego "moteczka", który waży 200 g wyczarujecie ogromny szal, a jak się postaracie
to i czapkę do tego.
Do wyboru:
1. odcienie brązu;

2. odcienie granatu;


3. odcienie ciemnego różu z granatem



Zasady:
- opublikujcie  i podlinkujcie ten post na Waszych stronach (blog/facebook/instagram);
- w komentarzu proszę napisać, który kolor przypadł Wam do gustu;


Losowanie 01 lutego.



Plaża w sweterku

Robótka bardzo miła, szybko przybywało bo i rozmiar drutów słuszny - 9,00 mm.
Miał być wyluzowany, nonszalancki, letni i taki się stał.
Letni tasiemkowy sweterek gotowy.



Wybrałam beż i turkus, by pozostać w letniej, plażowej konwencji.
Jednak kusi mnie biel, cóż to mój ulubiony kolor.
Powiem Wam w sekrecie, że lubię biel, bo czuję się w niej tak szlachetnie
i zmarszczki jakby mniejsze były :)


Robiłam od dołu przodu do  dołu tyłu, jeden prostokąt z otworem na pokaźny dekolt.
Rękawy oddzielnie oczywiście.

Phildar przewiduje 3 motki  100 g na sweterek w rozm. 40.
Ja wykorzystałam 2 do ostatniego centymetra.
Tasiemka to phil MYSTERE 



 Z wyglądu wydaje się sztywna, sfilcowana wręcz papierowa,
ale uwierzcie mi jest bardzo miękka w dotyku, lekko "zamszowa".
Kolory melanżowe, pastelowe, w sam raz na letni, wyluzowany sweterek.






Pozdrawiam wakacyjnie.

wietrzny poranek i stare wzory nr 6

Czekamy na wiosnę. Na taką prawdziwą z soczystymi barwami i słońcem.
Mimo oczekiwania na wiosenne kolory wpadła mi w oko trochę inna barwa.
Trochę mroźna, ale idealna na teraźniejszą aurę.

Na szydełku powstał szal z baby alpaki i jedwabiu.
A nazwę ma - wietrzny poranek.



Prosty, wręcz nudnie powtarzający się wzór pozwolił na robótkę w trakcie jazdy
na i z wypadu zimowego.
Co oznacza, że nie siedziałam bezproduktywnie jako nudzący się pasażer :).


Wyszedł spory, gdyż musiał być skończony w czasie wyjazdu i ani godziny nie mogłam mu poświęcić po powrocie- taki był plan, więc robiłam go bez oszacowania długości.



I tak osiągnął długość 230 cm przy szerokości 46 cm.
Wzór prosty słupki i oczka łańcuszka - jak widać na schemacie.
Uwaga pierwszy raz robiłam schemat w programie!!!



Dziękuję za miłe odwiedziny i komnetarze.

Pa, pa, pa.