Przejdź do głównej zawartości

gwiazdkowe "jak to się stało"

Dziś dotrzymuję słowa.
Pokażę jak z kawałka włóczki można zrobić gwiazdkę. Mam nadzieję, że będzie to czytelne.



Potrzebne będą: włóczka (moja jest gruba, baardzo gruba);
                         szydełko;
i najważniejsze: DOBRE CHĘCI;
                        TROCHĘ CIERPLIWOŚCI.

Zaczynamy:

- robimy pętelkę;
( od razu muszę wyjaśnić, nie robię łańcuszka, bo otworek jak dla mnie wychodzi za duży, ale jak ktoś chce to proszę bardzo)





- na pętelce robimy 10 półsłupków w okrążeniu, i zamykamy oczkiem ścisłym;


- robimy 5 oczek łańcuszka;



- w drugim oczku łańcuszka wykonujemy oczko ścisłe;


- w kolejnym półsłupek;


- w kolejnym słupek, a w piątym słupek podwójnie nawijany;










 - łączymy rożek  z kółkiem oczkiem ścisłym, po 2 półsłupku w okrążeniu;



- i tak powstał róg jeden z pięciu;


 - resztę rożków robimy identycznie; zaczynamy od łańcuszka;

Po zrobieniu wszystkich ramion, warto całą gwiazdę wzmocnić w okrążeniu oczkami ścisłymi;


Ot i cała zabawa.
Więc jeśli nie chcecie czekać na losowanie możecie same się pokusić o zrobienie gwiazdki.
A jeśli czekacie to zapraszam do poprzedniego posta :)



Udanej zabawy:)))0

Komentarze

  1. Hahaha i wszystko jasne! Szkoda,że z tych oczek,pętelek i tak nic nie zrozumiałam :P Sorry Beciu ale to nie dla mnie zabawa...toż to czarna magia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eeetam, jakbyś trochę poćwiczyła z pętelkami to nie jedno cudo byś wyprodukowała :****

      Usuń
  2. Właściwie to chyba nie takie trudne - kiedyś robiłam na szydełku - może jak bym sobie przypomniała .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie, że nie jest trudne:)) przypominaj sobie i działaj!

      Usuń
  3. Cudne gwiazdki! Jak trochę poćwiczę na szydełku, to może skuszę się na ich wykonanie. Póki co, nie mam nawet co marzyć o tym, żeby je zrobić.
    Poza tym cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga. Bardzo mi się tu podoba i dodałam go do obserwowanych :).
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że spodobało Ci się u mnie.
      Zapraszam jak najczęściej:)))

      Usuń
  4. a ja zawsze jak u Ciebie oglądam te cuda z wełny, uświadamiam sobie, jak wełna jest bardzo fotogeniczna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak widze,to dosyc proste. Musze sama sie odważyc:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmmm pewnie, że objaśnienia przejrzyste! Wierzę na słowo. Słupki, półsłupki itd., itp. a ja nadal nic nie rozumiem :).
    Muszę się podszkolić, bo gwiazdki cudne, a ja nie mogę ich wydziergać. Uściski Bea serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cmoki:*** naprawdę jest to łatwe, skoro ja potrafię:)0

      Usuń
  7. Jesteśmy prze szczęśliwe, że podzieliłaś się z nami tą instrukcją. Bardzo nam się podoba i na pewno wykorzystamy. To będzie przyjemność na dzisiejszy wieczór! Dziękujemy, że zgodziłaś się na udział w wyzwaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie, jak milo popatrzec na innych talenta!:) ja takowych akurat nie mam wiec podziwiam tym bardziej! zachwycajaco kochana!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. BEA NORMALNIE CIE KOFAM DZIEKUJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś pięknego! Kapitalny pomysł na prezent i przepiękne wykonanie. Pozdrawiam, Ania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekne gwiazdki :)

    http://sandycastledesign.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  12. Cuda robisz:) Te gwiazdki sa urocze;) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  13. Wykorzystam kursik. A nawet już wykorzystuję. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dziękuję za tą instrukcję. Jestem na początku mojej przygody z szydełkiem i właśnie robię różne śnieżynki na święta, a brakowało mi typowych gwiazdek :). Instrukcja jest bardzo przejrzysta, więc spróbuję. Serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia w konkursie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Chciałabym wziąć się za szydełkowanie, może już niedługo ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe:) i takie proste:) pierwsza już za mną:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wypróbowałam gwiazdkę , fajna ale...mam pytanie , czy można zapytać o tą Twoja grubaśną włóczkę , jaki to rodzaj lub czy możesz polecić podobną :) z doświadczenia, bo ja nie mam wprawy ...dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

wiosna

Na półkach Galerii-Splot wygodnie, wygrzewając się na słoneczku ułożyły się wiosenne nowości

Pittura to bogate, bezwstydnie romantyczne barwy zainspirowane malarstwem  (po włosku pittura - malarstwo). I takie nazwy otrzymały odcienie oferowane przez Harding.  Specjalnie dla nich powstały projekty, które oddają zniewalającą piękność barw.
Jedna z najpiękniejszych włóczek na świecie.


Ecopuno Niesamowicie miękka bawełna ukryta w merino i alpace.
Niejednolite barwy w motku pozwalają wyczarować piękną grę kolorów w szalach, swetrach czy czapkach.

Cool Cotton
  Klasyczna bawełna wzbogacona poliestrem Elite daje gładką, ale rozciągliwą strukturę.
Nadaje się na wszelkie wiosenne, letnie wyroby, w tym również dla dzieci.
Collino Linea Pura
  Połączenie naturalnych barw bawełny, lnu z wiskozą oraz kolorową nicią poliestrową.
Doskonale nadaje się na wyroby letnie.

Solo Lino Linea Pura  trendy ekologiczne pozwoliły na powstanie linii Linea Pura.
Czysta przędza lniana wykonana w 80% z włókien pochodzących z re…

proste, ale trochę trójkątne

Im prościej tym lepiej?
W tym przypadku oczywiście.
Bo cóż więcej potrzeba przy włóczce typu boucle - Bombolino lux Lana Grossa?
Tylko oczka prawe i jak najmniej kombinowania.
A, że lubię robić chusty....


 3 motki - 450 m miękkiej niteczki z metalizowaną nitką starczyło na chustę 230x100 cm, czyli opatulić się można.


A jeżeli macie ochotę na najprostszy schemat robienia chusty od boku to służę:

Zaczynamy od 3 oczek. Dodajemy po 1 oczku (przy oczku brzegowym) tylko z jednego boku, w rzędach parzystych.
Gdy wielkość Was satysfakcjonuje luźno zakańczamy.



I gotowe.

stare wzory: 3

słowo się rzekło i wzór jest




 to kolejna wariacja na temat przerabiania większej ilości słupków razem.
Dziś to magiczna liczba 7.


liczba oczek podzielna przez 8 - tyle powtarzamy.

rysunek trochę skomplikowany? nie! zaraz go wytłumaczę.

robimy łańcuszek;
I Rząd:
3 oczka łańcuszka; z jednego oczka robimy 3 słupki;
omijamy 3 oczka; w czwartym robimy oczko ścisłe;
omijamy 3 oczka; z jednego robimy 7 słupków;
omijamy 3 oczka; oczko ścisłe; omijamy 3 oczka , 7 słupków z jednego łańcuszka.
i to wszystko






II Rząd - zmieniamy kolor
oczko łańcuszka; oczko ścisłe; 3 oczka łańcuszka;
robimy 7 słupków nie przerabiając do końca, gdy mamy wszystkie oczka- przeciągamy je razem;
3 oczka łańcuszka; w kolejnym oczko ścisłe; 3 oczka łańcuszka; 7 słupków przerabianych razem;
zakańczamy oczkiem ścisłym






III Rząd (kolor taki sam jak rząd II)

oczko łańcuszka; omijamy 3 oczka i w 4 robimy 7 słupków;
omijamy 3 oczka i  w 4 oczko ścisłe;
zakańczamy oczkiem ścisłym.






IV Rząd (zmieniamy kolor)

3 oczka łańcuszka; 3…