Przejdź do głównej zawartości

stare wzory: 4


Dziś taki post na życzenie. Tak jakby.
Kilka osób zapytało mnie o wzór wykorzystany w zielonym kocyku .
Zamiast każdemu odpowiadać z osobna wymyśliłam sobie, że pokażę tu i teraz.
Jeśli miałybyście jeszcze jakieś pytania - walcie śmiało.
Postaram się wytłumaczyć najlepiej jak potrafię.



Pierwsza rada dotycząca tego wzoru -
szydełko powinno być grubsze, niż przewiduje producent włóczki,
oraz
szydełko powinno być jednolite - bez grubszego uchwytu 
(mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi), 
te z pierwszych zdjęć z różowym gumowym uchwytem odpada.

No to do dzieła!

Tak przedstawia się wzór rysowany brokatowymi flamastrami wypożyczonymi od Naszej Gwiazdy.
Wybaczcie koślawy rysunek :)


kółeczka - oczko łańcuszka;
krzyżyk - oczko ścisłe;
pałeczka - słupek.
Powtarzamy rzędy 2 i 3 do końca. Całość robótki wykańczamy oczkami ścisłymi po rzędzie 3.
W szerokości powtarzamy zaznaczony raport 8  oczek.

Zaczynamy od łańcuszka i oczek ścisłych.



RZĄD 2
  • tym samym kolorem robimy oczko ścisłe na początku;
  • omijamy 3 oczka i w kolejnym wykonujemy 9 słupków;




  • omijamy kolejne 3 oczka i w kolejnym czwartym robimy oczko ścisłe;
  • i  znowu omijamy 3 i w kolejnym 9 słupków;
  • zakańczamy oczkiem ścisłym.
 
 rząd drugi skończony.

RZĄD 3

zmieniamy kolor

  • robimy 3 oczka łańcuszka;
  • robimy 5 słupków razem zakończonych;







  • 3 oczka łańcuszka;
  • oczko ścisłe po piątym słupku;




  • 3 oczka łańcuszka;
  • a teraz 9 oczek zakończonych razem;






  • i znowu 3 oczka łańcuszka;
  • i oczko ścisłe po 9 słupku;
  • zakańczamy 5 oczkami razem;
  • oczko łańcuszka;

 koniec rzędu trzeciego.

RZĄD 4 tak jak RZĄD 2

ten sam kolor co RZĄD 3


  • zaczynamy oczkiem ścisłym;
  • 3 oczka omijamy a w czwartym 9 słupków;
  • 3 oczka omijamy a w czwartym oczko ścisłe;
  • na końcu oczko ścisłe;
i to wszystko!








w kolejnym rzędzie zmieniamy kolor;
 i robimy tak samo jak RZĄD 3






a potem jak RZĄD 2








 Jeśli chodzi o strony to nie różnią się niczym.

 prawa


lewa, albo odwrotnie





Mam nadzieję, że udało mi się wytłumaczyć. Jeśli nie to, no cóż...
Jakby nurtowały Was jakie pytania postaram się odpowiedzieć.

Życzę udanych dzierganek.

Dziękuję za miłe odwiedziny i komentarze. Pa.Pa.

Komentarze

  1. Super przedstawione etapy działania:) Zapewne kieeedyś wykorzystam wzór, jak na razie jestem na etapie ..porządkowania domku;)
    Serdeczności ślę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. pieknieKochana ale dla mnie czarna magia ;p
    buziole

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik.. kiedyś może skorzystam, bo wzór nie wydaje się być trudnym a jest bardzo ładny:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że udało mi się czytelnie go wytłumaczyć:)

      Usuń
  4. Ja tylko przyszłam popodziwiać Twoje dzierganki bo sama nie umiem :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki, wzór do ogarnięcia. Na pewno wypróbuję przy kolejnych robótkach :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. super turtorial na pewno go gdzies kiedys wykorzystam.Pozwolisz ze udostepnie wzor Twojego autorstwa na mojej stronie pt' Wzory innych blogerowiczek' ? http://szymkowerobotki.blogspot.ie/p/wzory-innych-blogerowiczek.html oczywiscie jesli nie wyrazasz zgody usune :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ proszę bardzo, tylko to nie jest mój autorski wzór,
      znalazłam go w starej książce dziewiarskiej a potem w internecie biegał sobie :)

      Usuń
  7. Podobno szydełkowanie to nic trudnego, ale dla mnie to czarna magia :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wzór jest fajny , chętnie skorzystam :-)) Chociaż rysunek mi nadal nic nie mówi :-)) zdjęcia wyjaśniły wszystko hihi :-))
    Serdeczności !

    OdpowiedzUsuń
  9. Parę dobrych zdjęć i wszystko jasne :))) Serdeczne dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  10. Czarna magia i nawet brokatowe flamastry od Gwiazdy nie pomogą ;P hihihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja już myślałam, że brokat rozwiąże wszystko! ;)))

      Usuń
  11. Fajny wzorek i super opis, dzięki :) Może chociaż podusię z takim wzorkiem uda mi się wydziergać kiedyś dla siebie... :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie dziękuję:)Z pewnością skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

candy - zróbmy sobie szalik

Kalendarzowa zima trwa w najlepsze.
Nawet aura przypomina, że jednak w zimie musi być zimno i biało.
Dlatego nigdy nie jest za późno na zrobienie sobie szalika.


Przygotowałam dla Was malutkie candy.
Do przygarnięcia jest wcale niemalutki motek - creative big moment
Z jednego "moteczka", który waży 200 g wyczarujecie ogromny szal, a jak się postaracie
to i czapkę do tego.
Do wyboru:
1. odcienie brązu;

2. odcienie granatu;


3. odcienie ciemnego różu z granatem



Zasady:
- opublikujcie  i podlinkujcie ten post na Waszych stronach (blog/facebook/instagram);
- w komentarzu proszę napisać, który kolor przypadł Wam do gustu;


Losowanie 01 lutego.



Plaża w sweterku

Robótka bardzo miła, szybko przybywało bo i rozmiar drutów słuszny - 9,00 mm.
Miał być wyluzowany, nonszalancki, letni i taki się stał.
Letni tasiemkowy sweterek gotowy.



Wybrałam beż i turkus, by pozostać w letniej, plażowej konwencji.
Jednak kusi mnie biel, cóż to mój ulubiony kolor.
Powiem Wam w sekrecie, że lubię biel, bo czuję się w niej tak szlachetnie
i zmarszczki jakby mniejsze były :)


Robiłam od dołu przodu do  dołu tyłu, jeden prostokąt z otworem na pokaźny dekolt.
Rękawy oddzielnie oczywiście.

Phildar przewiduje 3 motki  100 g na sweterek w rozm. 40.
Ja wykorzystałam 2 do ostatniego centymetra.
Tasiemka to phil MYSTERE 



 Z wyglądu wydaje się sztywna, sfilcowana wręcz papierowa,
ale uwierzcie mi jest bardzo miękka w dotyku, lekko "zamszowa".
Kolory melanżowe, pastelowe, w sam raz na letni, wyluzowany sweterek.






Pozdrawiam wakacyjnie.

wietrzny poranek i stare wzory nr 6

Czekamy na wiosnę. Na taką prawdziwą z soczystymi barwami i słońcem.
Mimo oczekiwania na wiosenne kolory wpadła mi w oko trochę inna barwa.
Trochę mroźna, ale idealna na teraźniejszą aurę.

Na szydełku powstał szal z baby alpaki i jedwabiu.
A nazwę ma - wietrzny poranek.



Prosty, wręcz nudnie powtarzający się wzór pozwolił na robótkę w trakcie jazdy
na i z wypadu zimowego.
Co oznacza, że nie siedziałam bezproduktywnie jako nudzący się pasażer :).


Wyszedł spory, gdyż musiał być skończony w czasie wyjazdu i ani godziny nie mogłam mu poświęcić po powrocie- taki był plan, więc robiłam go bez oszacowania długości.



I tak osiągnął długość 230 cm przy szerokości 46 cm.
Wzór prosty słupki i oczka łańcuszka - jak widać na schemacie.
Uwaga pierwszy raz robiłam schemat w programie!!!



Dziękuję za miłe odwiedziny i komnetarze.

Pa, pa, pa.